A Móricz Zsigmond túraútvonal leírása  Nyíregyháza helységnév táblától
a Kállósemjén - Kauzsai-tanya közötti műútig.

A Nyíregyháza helységnév táblát elhagyva jelzésünk egy s kanyarral (jobb oldalán a volt szeméttelep, a régi Ököri-tó helyén) indulva Nagyszállásig a 4911es műúton halad. A nagyszállási egyenesbe érve előbb rögtön letérő jobbra Nyírjesre, majd 200 méter után letérő balra a volt honvédségi lőszerraktár felé. A hosszú egyenes közepénél, a nagyszállási buszmegálló előtt, az országútról balra letérünk a házak közötti műútra. Ezen az úton egyenesen haladunk a temetőt elhagyva a körforgalomig. Itt balra fordulunk, majd a következő útkereszteződésnél jobbra. Ez a földút kivezet a településről. Utunk ezután a nagyszállási Vas-erdőn halad keresztül, ahol először az út bal oldalán egy távközlési tornyot látni, majd egy erdészházat érintve megyünk tovább, és érjük el  a 403 számú főutat. Az utat keresztezve rögtön egy kis hídon megyünk át, majd a baloldalon levő magányos házat elhagyva, széles erdei úton érünk be Birke-tanyára. Innen a jelzés a napkori műúthoz vezet, ahol jobbra fordulunk és kb.: 200 méter után balra letérünk a műútról. Rövidesen elérjük a 75 hektáros Harangodi tavat, amelynek zárógátján áthaladva mi balra folytatjuk utunkat, majd egy fém sorompót kikerülve fordulunk be a dimbes-dombos erdei útra. (Ha jobbra mennénk az erdei ösvényen a piros négyszög jelzést követve, mely közvetlenül a tóparton vezet, akkor 1.8. km után elhaladnánk a Nagykállói Szabadidősport és Természetbarát Egyesület  /SZATE/ „Kuki VíziBázis”-a előtt, majd újabb 300 méter után elérnénk  a tó  partján álló  Harangodi Kiránduló Központot, amelynek arculatát az  Ekler Dezső építész tervei alapján épített fa épületek határozzák meg.) A Harangodi tótól kb. 850 m-re egy derékszögű kanyarban balra fordulunk. Jobbról itt csatlakozik hozzánk az irányított zöld kör jelzés, mely a SZATE Kuki VíziBázis-át köti össze az Ibolya-ligettel. Közvetlenül jobbra mellettünk barna esőház, előtte lócákkal. Kettő perc múlva elérjük az Ibolya-ligetet. Itt a Nagykállói SZATE tagjai hoztak létre egy emlékhelyet Janics Tiborné sz.: Horváth Ibolya emlékére: aki a nagykállói Korányi Frigyes Gimnázium tanára, és a nagykállói SZATE első elnöke volt. A kialakított erdei pihenőhelyen esőház, szalonnasütő hely,  lócák és asztalok várják a kirándulókat. A területen minden az Ő nevét viseli.  Ibolya-liget,  Ibolya-pihenő, Ibolya-kő.  A ligetet elhagyva  200 méter múlva az irányított zöld kör jelzés jobbra elválik utunktól, majd újabb 200 méter múlva jobbról becsatlakozik a zöld sáv jelzés. (A zöld-sáv jelzést követve a Harangodi Kiránduló Központ 0,9 km-re, Nagykálló Fő tere az autóbusz állomással 4.1 km-re, a vasútállomás 5.9 km-re van.) A becsatlakozó zöld jelzéssel szemben a Pince pihenő áll, ahol esőház, asztalok és lócák várják a természetjárókat. Továbbhaladva, jobbról kettős útelágazódáshoz érünk. A bal oldalunkon fenyves. Mi egyenesen folytatjuk az utat egészen addig, amíg a földút balra nem kanyarodik. Mi a jelzést követve egyenesen megyünk tovább. Hamarosan a napkori vadaskert kerítéséhez érünk. A kerítés mentén haladva egy zúzott kővel borított utat keresztezünk. (Jobbra Nagykálló, balra Újszőlőskert felé visz az út.) Mi a szemközti, közepén füves szekérúton folytatjuk utunkat. Kb. 1500 méter kényelmes gyaloglás után, érdemes kitérőt tenni az út jobb oldalán induló, mindössze 100 méter hosszú piros háromszög jelzésű turista úton. A jelzés Nagykálló legmagasabb pontjára,  a Lobó-tetőre  (152.3 m tszf.) visz. Az út menti fasor mögött alig észrevehetően megbúvó kopasz dombról csodálatosan szép a kilátás. Előttünk a város, távolban a Zempléni hegyek. Tiszta időben Tokajtól - Sátoraljaújhelyig látni a hegyeket. A rövid kitérő után tovább egyenesen 800 métert menve jobbról  becsatlakozik a zöld négyszög jelzés, mely Forrás-dűlőt érintve Kiskállóban csatlakozik a zöld sáv jelzésbe ami  Nagykálló központjába vezet . Mi a balra forduló jelzést követve hamarosan a majdnem teljesen kihalt Kiscsere tanyára érünk. A tanyát elhagyva, egy nagyfeszültségű vezetéket érünk el. Közvetlenül előtte balra térünk, és egy fiatal, erdőben megyünk előre 1200 métert. Majd jobbra térve nemsokára újra elérjük a nagyfeszültségű távvezetéket. Áthaladva alatta a legközelebbi útelágazásnál balra térünk, és a széles szekérútig egyenesen megyünk előre. Itt ismét balra fordulunk a legközelebbi szekérútig haladva. 80 méter után jobbra fordulunk, és egyenesen haladva Forrás-tanyára érünk. A tanya központjából a balra kivezető földúton elindulva, majd egy erős jobb kanyar után egyenesen haladva  elérjük a Kállósemjén - Kauzsai-tanya közötti műutat.